İnternette Çok Fazla Yemek Tarifi Olması

İnternette Çok Fazla Yemek Tarifi Olması

İnternette Çok Fazla Yemek Tarifi Olması Her alanda olduğu gibi internetten para kazanma konusunda da dönemsel popüler olan konular var. İlk alışveriş üzerine blog yazma ile başlayan bu süreç, makyaj yapma ile devam etti. Bugünlerde ise en popüler konulardan biri yemek tarif videoları. Tabii her konuda olduğu gibi bu alanda da ilk girenler kazandı. Şimdi sıra farklı alanlara yönelmekte ve/veya popüler içeriklerle birleştirme. Örnek olarak; meydan okuma ya da ekonomik az malzemeli yemekler gibi.

İnternette Çok Fazla Yemek Tarifi Olması

Yemek Tarif Modası Değişiyor

Yaklaşık iki sene önce tam anlamıyla popülerleşen bu alan önce yeni evli ev hanımlarının kendilerini ifade etme platformu olarak başladı. Onlardan gelen çay saati tarifleri, hamur işi tarif ve yüzde doksanı domates salçalı olan çeşitli tarifler. Bunları televizyonlarda ünlenen şefler takip etti. Onlar da restoranlarda servis edilen yemekleri ev koşullarında nasıl yapılacağını tariflerdir. Bu furyaya son katılan da büyük restoranların şefleri oldu. Youtube’da onların da videolarını sıkça yer almaya başladı. Ve gelinen nokta bir sürü yemek tarifi web sitesi, Youtube kanalı ve yazılar. Aynı yemek için en az 5 farklı tarif bulunabiliyor. Örnek olarak, piyaz yapmak için 5 farklı tarif fazla değil mi? Burada tahinli, konserve fasulyeden gibi farklılaştırmalardan bahsedilmiyor. Standart piyaz ve en az 5 farklı tarif.

Bu fazla tarifler arasından ayrışmanın yolunu içerik sağlayıcılar alanlarında özelleşerek buldular. (Özellikle içerik sağlayıcı olarak belirtilmiştir, internette yayınlanan tarif sahipleri mesleki olarak çok çeşitlidir. Ev hanımları ve şeflerin yanı sıra mutfağı sevenler de bu alanda içerik üretmektedir.) Kimi yoğunlukla yerli ürünler kullanarak yemek yaparken, kimisi hamur işlerine, kimisi az malzemeli ya da kısa süreli gibi vakit-nakit ekonomisine dayalı yemeklerde uzmanlaştılar. En farklısı da yemeklerin kendisinden bağımsız konsept geliştirdiler. Yemek Okulu veya Yemek.com gibidir.

Tutarsa Her Alandayız

Özelleşmeden sonra içerikleri tutan ve izleyici-okuyucu takibi artanlar her alanda yer almaya başladılar. Gazetelerde yazılar ve en sonunda da asıl para kazandıran marka iş birlikleri başladı. Burada en önemli değişken takipçiler, bilinçli takipçi gerçek tarifi bulup bu fazla yemek tarifi karmaşasından kendini sıyırabiliyor ve gerçekten hak edenleri iyi yerlere getirebiliyor.